بیماری زونا چیست و چگونه درمان میشود Secrets

Wiki Article

به همین دلیل، درمان این مشکل، از پیشرفت کندی برخوردار است. برای درمان این افراد باید کوشش شود که در ابتدا چرخه شک و تردید او شکسته شود و او با تمرین‌های آرامش بخش و روش‌های کنترل اضطراب، از حالت انزوا خارج شود و کم‌کم با کمک پزشک و اطرافیان خود، تغییراتی اساسی در رفتارهای خود به وجود آورد.

لازم به ذکر است که ویروس فقط از زمانی فعال است که تاول‌ها برای اولین بار ظاهر می‌شوند و در نهایت وقتی خشک و پوسته می‌شوند. انتقال ویروس، قبل از این که تاول‌ها شکل بگیرند یا بعد از فرم پوسته شدن امکان‌پذیر نیست.

محققان دریافته‌اند عدم توجه عاطفی، فیزیکی و مراقبتی دوران کودکی، نقش مهمی در ایجاد این اختلال در نوجوانی و اوایل بزرگسالی دارد.

برای کسانی که در دوران کودکی واکسیناسیون انجام نداده‌اند، واکسن‌ زونا موجود است. افراد ۵۰ ساله و بالاتر باید درباره‌ی این واکسن با پزشک صحبت کنند.

​این امر می‌تواند باعث درد، قرمزی، تورم در داخل و اطراف چشم و نیز از دست دادن موقتی و یا دائمی بینایی شود. ​

کارشناسان این واکسن را برای افرادی که مبتلا به آبله‌مرغان نبوده‌اند نیز توصیه می‌کنند. ​

علاوه بر داروهای ضد ویروسی، چندین روش دیگر نیز برای کمک به مدیریت علائم زونا وجود دارد، از جمله:

در صورت ایجاد نورالژی پس از هورمونی، گزینه‌های درمانی مختلفی وجود دارند، از جمله کرم‌های موضعی مانند کپسایسین، لیدوکائین، داروهای ضد انعقادی مانند، گاباپنتین (نورونتین)، پرگابالین، داروهای ضد افسردگی و تزریق گلوکوکورتیکوئید داخل رحمی، ممکن است برای بیمارانی که به داروهای معمولی و اقدامات درمانی پاسخ نمی‌دهند، مفید باشند.

It’s ordinary to get nervous sometimes, particularly if you’re experiencing one thing really hard like getting rid of a task or بیماری زونا به چشم the top of the connection.

چنین توهماتی به عنوان جنون جنسی نیز شناخته می‌شوند. توهمات معمول پارانویید شامل این باور است که شخص خود را مبتلا به بیماریی تخیلی یا آلودگی انگلی می‌داند، یا اینکه باور دارد مأموریتی ویژه داشته یا اینکه برگزیده خداوند است، یا اینکه اعمال وی توسط نیرویی خارجی کنترل می‌شود.

حدود ۱ تا ۴ درصد از مردم به دلیل مشکلاتی که برایشان پیش می‌آید، باید وقت خود را در بیمارستان بگذرانند.

شخصیت در طول دوران کودکی و نوجوانی به رشد و تکامل خود ادامه می دهد.

اگر در حین بارداری متوجه هر نوع بثوراتی شده‌اید، به پزشک خود بگویید. ممکن است بیماری آبله مرغان یا زونا نباشد، اما این ممکن است یک بیماری بالقوه جدی دیگری باشد که باعث تشخیص آن می‌شود.

پیش از این محققان بر این باور بودند که احتمالاً یک پیوند ژنتیکی بین اسکیزوفرنی، اختلال شخصیت اسکیزوتایپی و پارانویائید وجود دارد، اما مطالعات بیشتر نشان داد این ارتباط آنقدر قوی نیست.

Report this wiki page